Fay oldalaFay facebook oldala

3.0

FayRPG - mobil

Szabályzat

Figyelem!

 


Utoljára frissítve: 2017.08.29.

Legújabb szabályváltozások

A szerverszabályzat olvasása nem kötelező, azonban a benne foglaltak mindenkire egységesen vonatkoznak.

Szerverre lépéskor a játékos elfogadja a szabályzatban foglaltakat, és vállalja a szabályzat megszegése miatt kiszabható büntetést.

A Te karaktered, a Te felelősséged, a Te büntetésed!

 

A szabályzat 2 részre oszlik. Az első rész, mely röviden tartalmazza a szabályokat, illetve a második, a kiegészítés, ami az első részben foglaltakat fejti ki bővebben, érthetően, hosszabban.

 

1. Karakter regisztrációval és használattal kapcsolatos szabályok

1.1. Minden felhasználó köteles az RP szabályainak megfelelő nevet választani karakterének!

1.2. Személyenként legfeljebb egyetlen honlap felhasználó, és a hozzá tartozó két karakter regisztrálására van csak lehetőség!

1.3. Tilos más személy karakterét a tulajdonos beleegyezése nélkül használni!

1.4. Minden felhasználó maga felelős a saját karakterei biztonságáért.

1.5. Tilos kitiltás alatt lévő karakter tulajdonosa számára karakter kölcsönbe adása!

1.6. Tilos a karakterrel öngyilkosságot elkövetni!

1.7. Tilos bármi nemű kapcsolat teremtés a saját karakterek között!

1.8. Tilos RP szituációt a benne résztvevők figyelmeztetése, megkérdezése nélkül hírtelen megszakítani!

1.9. Tilos a nemek felcserélése, vagyis aki IRL férfi nemű nem igényelhet női karaktert és ez fordítva is igaz

 

2. Baleset során esedékes szabályozások

 

2.1. Karakter sérülése esetén a balesetben résztvevő személyek számától függetlenül a szerver visszajelzése szerint kötelező eljárni, illetve motorral történő balesetet követően kötelező a /try, /me állapotjelző parancsok használata. Amennyiben a rendszer nem jelez ki sérülést, de az eset ellentmond a fizika törvényeinek, abban az esetben kötelező az állapotjelzők használata.

 

 

3. Játékmenettel kapcsolatos szabályok

3.1. Tilos a DM (A DM-el kapcsolatos információk a kiegészítés 3.1. pontjában olvashatóak)!

3.2. Tilos a PG (A PG-vel kapcsolatos információk a kiegészítés 3.2. pontjában olvashatóak)!

3.3. Tilos az RK (Az RK-val kapcsolatos információk a kiegészítés 3.3.. pontjában olvashatóak)!

3.4. Tilos az MG (Az MG-vel kapcsolatos információk a kiegészítés 3.4. pontjában olvashatóak)!

3.5. Tilos a DB (A DB-vel kapcsolatos információk a kiegészítés 3.6. pontjában olvashatóak)!

3.6. Tilos az SK (Az SK-val kapcsolatos információk a kiegészítés 3.7. pontjában olvashatóak)!

3.7. Tilos a WK (A WK-val kapcsolatos információk a kiegészítés 3.8. pontjában olvashatóak)!

3.8. Joga van a játékosnak a játékzóna elhagyására RP szituáció közben, az RP szabályai azonban mindenkor érvényesek a teljes térkép területén.

3.9. Kizárólag házban engedélyezett AFK-zni, akkor is csak abban az esetben, ha a játékos éppen nem érintett valamilyen több résztvevős (min 2) szituációban.

3.10. Tilos a rendvédelmi szervek cukkolása, provokálása!

3.11. Tilos másik játékostárs IC megerőszakolása, amennyiben azt megelőzően nem egyezett bele OOC, hogy IC eljátsza.

3.12. Kizárólag a kishatáron lehet gépjárművel megfordulni, nagyhatáron nem!

3.13. Tilos bármely motoron utasként kihajolni és lőni, mivel az így kialakuló sebezhetetlenségből adódóan bugkihasználás történik!

3.14. Az Emergency Light Modokat kizárólag csak az ORFK, OMSZ és az OKF tagjai használhatják, más frakciók tagjainak szigorúan tilos!

3.15. Golyó általi karakteranim utáni felsegítést követően TILOS lövöldözni, egyedül mozogni, járművet vezetni, csak megfelelő mentős ellátás után lehetséges ezeket újra megtenni.

3.16. Karakteranim utáni felsegítést követően TILOS lövöldözni, egyedül mozogni, járművet vezetni, csak megfelelő mentős ellátás után lehetséges ezeket újra megtenni.

3.17. Adott frakcióban tartózkodó leaderi pozíción lévő illető másik karaktere nem tartózkodhat semmilyen frakcióban.

3.18. Adott frakcióban tartózkodó illető másik karaktere nem lehet ellentétes jellegű frakcióban.

3.19. 6-os karakterszint alatt tilos rendvédelmi és illegális frakciókba csatlakozni.

3.20. Legális, nem rendvédelmi frakciókba csak 3-mas karakterszinttől lehet csatlakozni.

3.21. Sisakot csak motoron és quadon szabad használni.

3.22. A Kneehead és Elbow típusú harcstílus használata tiltos

3.23. A Játékzónán kívül tilos házat venni, valamint ott lakni, és bármiféle járművet tartani.

3.24. A szerveren és a weboldalon tilos IC hírdetésben minden valóságos, nem saját weboldal hírdetése, valamint fegyverek és drogok bármely módú hirdetése.

3.25. A legális frakcióknak tilos GOV-ban hirdetni (felvétel, események, stb...)

3.26 Tilos közösségi RP-t tönkretenni.
 

 

4. Rablással, vagyon továbbadással kapcsolatos szabályok

4.0. A közintézményekben, a Duna Autó Zrt.területén és az előtt,  illetve a Pershing-téren tilos a rablás!

4.1. Tilos LVL 1-es játékos kirablása, valamint LVL 1-es játékos sem rabolhat!

4.2. Rablást kizárólag a /kirabol paranccsal lehet elvégezni, tehát tilos az összes olyan tulajdon magánbirtokba vétele, amely a /kirabol által nem valósítható meg!

4.3. Tilos legális frakcióban tartózkodó személyként és civilként rabolni!

4.4. Tilos civilként a csempészhajó, illetve a csempészrepülő használatba vétele!

4.5. Tilos szolgálatban lévő mentőst, tűzoltót, taxist, autószerelőt illetve munkáját végző úttisztítót, bányászt, farmert rabolni, valamint rendőrt kirabolni egy ál telefonhívás keretében!

4.6. Tilos bálát lopni!

4.7. Tilos használatban lévő gépjárművet rabolni kényszerítő eszköz nélkül!

4.8. Tilos a rablást követően a kirabolt személyt megölni!

4.9. Tilos olyan rablást elkövetni, mely során nincs kényszerítő eszköz!

4.10. Tilos több gépjárművet sorozatosan átfésülni a kesztyűtartók, vagy a csomagtartók tartalmának eltulajdonítása céljából!

4.11. Tilos a raktárak öt számjegyű biztonsági kódját erőszakos módon kikényszeríteni!

4.12. Tilos LVL5 -ös, és kissebb szintű játékosnak 2 milliós összegnél nagyobb pénzmennyiséget , vagy azzal egyenértékű értéktárgyat átadni!

4.13. Tilos a szerverotthagyást, kitiltást követően a teljes vagyon másra történő átruházása! (További feltételek a kifejtős részben.)

4.14. A frakciós rádiót elrabolni el lehet, az ott látottakat viszont nem értheti, csatornaszámot nem olvashatja le az illető!
4.15 Vagyontárgyakat (méhfarm, farm, ház, jármű, üzlet) mindenki csak a saját tulajdonában tarthat és értéket átadni csak reális összegért engedélyezett.
4.16. Pénz ajándékozása (készpénz és utálás) esetén a táblázatban megadott értékek alapján az összeg adott százaléka levonásra kerül! Egy hónapra eső több tranzakció esetén az összesítésre kerülő összegből megegyező módon, a táblázatban meghatározott értékek alapján történik a levonás. Ennek a behajtása IC történik a NAV által, tehát az ajándékozás bejelenthető, amennyiben ezt mindkét fél elmulasztja, a NAV a szokott szankciókkal élhet.

Összeg Levonandó százalék
0< 0%
25.000.000< 3%
50.000.000< 4%
75.000.000< 5%
100.000.000< 7%
200.000.000< 10%
500.000.000< 15%

 

 
 

5. Átveréssel kapcsolatos szabályok

5.1. Tilos az olyan átverés, mely a táblázatban kategorizált értékbeli határokat átlépi!

5.2. Tilos OOC hazudni!

 

6. Frakciókkal kapcsolatos szabályok

6.1. Köteles a letartóztatást végző személy OOC tájékoztatni a letartóztatás indokáról a célszemélyt amennyiben azt kéri!

6.2. Minden rendvédelemben dolgozó köteles a BTK szerint eljárni!

6.3. A rendvédelmi dolgozók IC a saját szolgálati szabályzatuk szerint járhatnak el. (Motozással, igazoltatással, átkutatással kapcsolatos szabályok.)

6.4. Tilos egy frakcióból kilépést követően a játékost erre vonatkozó pénzbefizetésre kötelezni!

6.5. Rendvédelmi frakció tagjának túlzott, irreális etikátlan viselkedése... tiltott IC, OOC egyaránt! (Gyilkolás, rablás, emberrablás, kollega megölés, cserbenhagyás)

6.6. Ausztria és Magyarország független területek, engedély nélkül tilos a rendvélmi erőknek a másik országban eljárni, oda szolgálatba átmenni! (Kivételt képez a szereltetés ) A Terror elhárítás(TEK) nem térhet át a másik országba, ha ott már szolgálatban van az adott ország kommandós egysége.

6.7. Tilos a frakciók leaderi posztjának áruba bocsátása, azzal történő bárminemű üzletelés!

6.8 Swatos tankból és vízágyúból tilos kihajolni és lőni az ablak mérete miatt (ajtót lerúgás után is, mert igazából egy ilyen járműnél erre nincs lehetőség).

6.9. A lefoglalótelepen legfeljebb 3 napig lehet nem kiválthatóra lefoglalni gépjárműveket.

6.10. Csak hadnagy vagy annál nagyobb rangú rendőr törölhet körözéseket.
6.11. A blokádok lerakása kizárólag megfelelő RP után történhet, a jármű mellett, a csomagtartó kinyitása után.
6.12. A kisokos "Illegál RP útmutatója" szabály értékű.
6.13. Minden illegális frakciónak kizárólag egy szövetségese lehet, ezen belül tiltott az egyforma típusú frakciók szövetsége, tehát a maffia-maffia, valamint a banda-banda szövetségi viszony.
6.14. A rendőrségi műhold, csakis folyamatban lévő bűntény helyszínének megfigyelésére szolgálhat. Az azzal való lekövetés szigorúan tilos! 
6.15. Tilos a TEK stratégiáját arra alapozni, hogy a bűntény helyszínén autóból kihajolva körözzenek. Autóból csak akkor hajolhatnak ki, ha már tüzet nyitottak a rendvédelmi szervekre és a kocsiban tartózkodik sofőr.
6.16. Kocsiból kihajolva tüzelni csak akkor engedélyezett, ha abban sofőr tartózkodik, kivéve ha a sofőr vezetés közben veszíti életét, akkor az adott pozícióban adhatnak le lövéseket a túlélők.
 

 

7. Korrupcióval kapcsolatos szabályok

7.1. Tilos a szolgálati eszközökkel történő korrupció!

7.2. Tilos az frakció tulajdonában lévő bankszámlákkal való korrupció!

7.3. Tilos a frakciós parancsokkal való visszaélés!

 

8. Önkormányzat működésével kapcsolatos szabályok

8.1. Az önkormányzat köteles/jogosult:

a, a fegyvertartás szabályait megváltoztatni

b, a kábítószer birtoklás szabályait megváltoztatni

c, meghatározni a rendőrségi bírságok összegét

d, közforgalmú utak, közterületek ideiglenes/határozatlan idejű lezárása

e, segélyt, támogatást osztani

f, váltságdíjakat fedezni

g, közlekedési szabályokat, sebességhatárokat szabályozni

h, a rendőrség működésének szabályzatát módosítani

i, közforgalmú utak, közterületek használatával kapcsolatos szabályok megváltoztatása

j, úthasználati díjak/adók kibocsájtása/módosítása

k, cég-adók kibocsájtása,összegük megváltoztatása

l, személyi-adók kibocsájtása, összegük megváltoztatása

m, állami szervezetek működésének és vezetőségének felügyelete, kinevezése

 

9. Bankszámlafeltöréssel kapcsolatos szabályok

9.1. Idegen bankszámláról kizárólag ATM-en keresztül szabad pénzt felvenni!

9.2. Tilos más bankszámlájának hozzáférhetőségeit kényszerítő eszközökkel megszerezni!

 

10. Emberrablással kapcsolatos szabályok

10.1. Tilos 500.000 Forintnál nagyobb váltságdíjat igényelni!

10.2. Sikertelen emberrablás esetén a megkapott összeget vissza kell utalni az állami szerveknek!

 

11. Chatbox használatával kapcsolatos szabályok

11.1. Tilos egymás után többször ugyanazt írni (flood).

11.2. Tilos az egész szerver által látható szövegből 3 sornál hosszabb shortkey, helyileg látható szövegből 5 sornál hosszabb shortkey alkalmazása!

11.3. Tilos más játékosok OOC szidalmazása!

 

12. Jelentés használatával kapcsolatos szabályok

12.1. Kizárólag nyomós indokkal írj jelentést, melyet a megfelelő kategóriába, lényegre törően küldj el. Amennyiben a jelentés elküldését követően nem érkezett válasz, pár perc múlva próbálkozz újra!

12.2. Tilos admintól/fejlesztőtől olyat kérni, ami mással szemben előnyhöz juttat!

12.3. Jelentésben kizárólag OOC problémával kapcsolatban lehet segítséget kérni!

12.4. Adott admin által elbírált esettel tilos más admint zavarni! Amennyiben a döntéssel a játékos nem ért egyet, panasszal élhet a fórum megfelelő topicjában.

 

13. Cheat és bugkihasználás

13.1. Tilos minden olyan kétoldali program /játékmódosító program/kiegészítő/járműmód használata, amely másik játékossal szemben bármiféle előnyhöz juttat!

13.2. Tilos Bug (hiba) saját előnyre való felhasználása!

13.3. Tilos a szerveren található hibákról a játékostársak értesítése!

13.4. Minden más játékossal szemben előnyt biztosító hibát jelenteni kell a fejlesztők irányába!

 

14. OOC dolgokkal kapcsolatos tudnivalók
 

14.1. Tilos a játékban (IC) megszerzett tulajdon a való életben történő értékesítése, az azzal kapcsolatos kereskedelem, üzletelés, továbbadás, csere, átruházás...! Tranzakció esetén az eladó fél végleges kitiltásban, a vásárló fél karakternullátásban részesül.

 

15. Járművekkel kapcsolatos szabályok:

 

15.1. Légijárműveket kizárólag reptéren vagy a parkolásra kijelölt helyeken lehet leparkolni, illetve tágas, sík, a forgalomtól elzárt területeken.

15.2. A használt hajókereskedésbe tilos vízijárművön kívül más típusú járművet eladni.

15.3. A kereskedésekbe történő járműeladáskor szabályosan kell leparkolni a járműveket.

 
 

Kiegészítés

1. Karakter regisztrációval és használattal kapcsolatos szabályok

A karakterek a szerepjáték legfontosabb elemei. Gondoljunk bele, karakterek nélkül csak utak, épületek, és kocsik lennének. A karakter nem maga a játékos, hanem a játékos által irányított, virtuális világ egyik szereplője . Tehát a karakter nem valós (gép előtt ülő személy), hanem egy virtuális ember. Ez a játék nem olyan, mint egy mezei Call of Duty, ahol a karakter csak valamiféle konkrét, látható megjelenést biztosít a játékosnak a játékban. A karakter itt fontos elem.

A játék szerepen belüli (IC) és szerepen kívüli (OOC) részre tagolódik. A karakterrel  szerepen belüli dolgok (azaz IC), történnek.  A karakter nem tudja, hogy egy játékban játszik/van, a karakter úgy viselkedik mint egy igazi ember, aki a saját kis életét éli.

Egy példán keresztül bemutatva:

Karakterünk Jack Smith névre hallgat.

Reggel nyolc óra tájban Jack épp a buszára vár a megállóban. Kötelességtudó állampolgárként nem akar elkésni. Az órája szerint lassan nyolc óra öt perc, holott a busznak egészkor kellett volna érkeznie. Tudja, hogy már nem fog beérni busszal, ezért hív egy taxit.

A karakterrel történt valami szerepben (IC).

Szerepen kívüli esemény (OOC) bemutatása:

Játék közben heves fejfájás jön rád a számítógép előtt. A melletted álló játékossal /b-ben közlöd, hogy 5 percre elmész a géptől, mert beveszel egy aszpirint. Ekkor a karaktereddel nem történik semmi, hanem játékon kívül, tehát OOC történt esemény.

 

1.1. Rp-s név kiválasztásához az alábbi topic olvasása javasolt:https://fayrpg.hu/forum/jatekos/tema/1311/

1.2. Több honlapfelhasználó regisztrálása a megengedettnél nagyobb számú karakter regisztrálása érdekében tilos!

1.3. Amennyiben valamely felhasználó felelőtlenül kiadja jelszavát, vagy sikerül tudomást szerezni másik játékos karakterének jelszaváról, az adott karakter használatára továbbra is csak a tulajdonosnak van jogosultsága.

1.4. A játékos köteles karaktere számára nehezen kitalálható jelszavat adni, illetve azt megjegyezni, vagy biztonságos helyen tárolni. Fontos, hogy a szerver üzemeltetői semmilyen felelősséget nem vállalnak a felhasználó jelszavának biztonságáért. A felhasználó karaktere biztonságért kizárólagosan önmaga a felelős.

1.5. Olyan játékosok számára, akik már a szerveren korábban regisztráltak, de időlegesen, vagy véglegesen kitiltás alatt állnak, tilos a karakter kölcsönadása. Ez esetben a karakter tulajdonosa szintén felelősségre vonható.

1.6. A karakter élete a halált követően kisebb változásoktól eltekintve onnan folytatódik tovább, ahol a karakter életét veszítette. így egy közúti balesetben meghalt karakter többek között a munkáját sem veszíti el. Ezért a halál a karakter számára nem túlzottan súlyos dolog, viszont a játék közben számtalan helyzetben jelentene hátrányt, ha úgy tekintenénk, mintha a karakter élete nem képviselne értéket. Ezért a karater életét megbecsülve az önkezűleg elvégzett gyilkosság sem megengedett.

1.7. Karaktereink között tilos dolgokat cserélni, átruházni, információt szerepen kívül megosztva felhasználni, hisz két karakter, azaz két külön ember, két külön élet.

1.8. Szigorúan tilos rabláskor, ütközés esetén bekövetkezett mozgásképtelen állapotból, egyéb RP szituációkból hírtelen kilépni, vagy számítógéptől távoli állapotba kerülni! Amennyiben baleset során crashelnük, vagy halálunk előtt, hogy életünket ezáltal visszatöltsük, animból “kiszabaduljunk” bugkihasználásnak számít, ami súlyos következményeket von maga után! Amennyiben dolgunk van, és RP szituációt kívánunk szüneteltetni, megszakítani, a benne résztvevőket figyelmeztetni kell várakoztatási, kilépési szándékunkról, esetleg egy időpontot megbeszélve, vagy később felkeresve kell befejezni azt, ha megvalósítható.

2. Baleset során esedékes szabályozások

 

2.1. Ha adott helyzetben a karakter járművel közlekedve, vagy gyalogosan balesetet szenved, akkor a karakter sérülni fog. A sérülés mértéke eltérő lehet a baleset súlyosságát tekintve. A sérülés súlyosságát a szerver fogja megállapítani, és lila szöveggel jelezni a játékos számára.

Példán keresztül bemutatva:

Jack a korábban hívott taxival halad a munkahelye felé, azonban a taxi vezetője, figyelmetlenségének köszönhetően letér az útról, majd fának csapódik taxijával, elsodorva egy kerékpárost.

Közlekedési baleset esetén a San Andreas korlátozott lehetőségéből adódóan a karakter mozgása a járművön/járműben nem látható, ezért illetve mivel a helyzet az azonnali továbbhaladást lehetetlenné teszi, szükséges a baleset esetén létrejövő cselekménysorozatot láthatóvá tenni.

A folyamat megfelelő eljátszása érdekében szükséges figyelembe venni, a baleset súlyosságának mértékét.

Amennyiben a baleset során a karakter „súlyosan megsérült”, tilos a továbbhaladás, kizárólag a közelben lévő, illetve a telefonon értesített segítség hívására van lehetőség!

Példa: A taxisofőr a baleset során a szerver jelzése szerint „súlyosan megsérült”. Ez esetben a taxisofőrt irányító játékosnak kizárólag a közeli segítség kérésére, a kiabálásra, illetve a mentők felhívására van lehetősége. Továbbhaladásra elsősegély nyújtás hiányában nincs lehetőség. A taxiban utazó, könnyebb sérülésekkel rendelkező Jack, a csomagtartóban található elsősegély láda használatával a taxisofőr súlyos sérüléseit a kórházi ellátásig időlegesen el tudja látni. A taxisofőr ekkor kisebb mozgásokra alkalmas állapotba kerül, míg rövidesen a kórházi kezelésre nem kerül a sor.

Amennyiben a baleset során a karakter „életveszélyesen sérült”, képtelen a mozgásra, illetve a kommunikációra, mert a baleset során eszméletét vesztette. A baleset során, a taxi által elsodort kerékpáros szenvedi a legkomolyabb sérüléseket. A kerékpáros életveszélyesen sérül, így semmilyen módon nincs lehetősége a segítség kérésére. A kisebb sérüléseket szenvedett utas Jack, a balesetet követően azonnal segítséget hív. A kerékpáros állapotán kizárólag a mentőszolgálat emberei tudnak segíteni. Amennyiben a kerékpáros magához tér, segélykérés leadására lehetősége van.

3. Játékmenettel kapcsolatos szabályok

3.1. DM (DeathMatch):  Ok nélkül megölni egy vagy több játékost, vagy kísérletet tenni a megölésükre, illetve mást megbízni a megölésükkel megfelelő indoklás nélkül.

Példa:

Jack elmegy városháza melletti kisboltba vásárolni, ám a bolt előtt néhány alakot lát elhaladni. A Jacket irányító játékos DM -et követ el, ha indok nélkül fegyvert rántva rájuk ront és megöli őket. Nem szükséges a gyilkosságot végrehajtani, ugyanis az is DM-nek minősül, ha valaki ellen megfelelő IC indok nélkül kísérelünk meg egy gyilkosságot. Megfelelő indoknak minősülhet, ha halálosan megfenyegetik,  az életére törnek, vagy társát veszélyeztetik. Nem megfelelő indok, ha kizárólag káromló szavakkal inzultál, vagy az élet kioltására nem alkalmas kényszerítő eszközökkel bántalmaz.

 

3.2. PG (PowerGaming): A játékos olyasmit hajt végre a karakterrel, amelyet a való életben képtelen lenne fizikai korlátai miatt.

Példa:

Jack egyedül, fegyvertelenül ballag haza a boltból egy kis utcán. Hirtelen szemből megjelenik 3 férfi, aki rablást kíván megvalósítani lőfegyverrel. PG történik, ha Jack-et irányító játékos a karakterrel elfut, vagy megpróbálja lefegyverezni őket, esetleg nem engedelmeskedik, szidalmazza az elkövetőket! Szintén PG-nek minősül, ha Jack fegyverrel rendelkező személyt, vagy szolgálatban lévő rendvédelmi dolgozót inzultál. További PG-nek számít, ha a Jacket irányító játékos a karakter testi épségét veszélyeztető mutatványokat hajt végre. (Pl.: Motorral ugratgatás [stunt], magas épületekről leugrás, járművek tetején utazás, stb)

 

3.3. RK (Revenge Kill): A halált követően bosszút állunk a gyilkoson, vagy megbízunk valakit a bosszú végrehajtására, illetve visszatérünk a halálunk helyszínére 10 percen belül, miután elhagytuk a kórházat.

Példa:

Jack egy tűzharcot követően meghal. Jack karakterét irányító játékos RK-t követne el, ha támadóit valamilyen célból felkeresné, vagy a tett helyszínén hagyott járművérért visszamenne 10 percen belül. A gyilkosságot követően a karakter a halálát megelőző eseményekre nem emlékezhet.

 

3.4. MG (MetaGaming): Szerepen kívüli információ szerepbeli felhasználása.

Példa:

Jack elmegy városháza melletti kisboltba vásárolni, ám a bolt előtt néhány alakot lát gyülekezni, viselkedésük cseppet sem gyanús. Jack látja, hogy az ott gyülekező személyek  mind egyszínű lila ruhát viselnek. Amennyiben Jack bejelentést tesz a hatóságoknál, hogy bandások gyülekeznek a bolt előtt, abban az esetben a Jack-et irányító játékos MG-t követ el, ugyanis szerepben Jacknek mint civil személy aki sem a rendőrséggel, sem az alvilággal nincs kapcsolatban, így nincs információja a bandák kilétéről.

Egy másik eset az MG-re: Ha Jack ugyanitt sétál a bolt előtt, majd mikor a boltba akar menni, a bolt előtt várakozó bandások fegyvert szegeznek a fejéhez és felszólítják, hogy pakoljon ki. A Jack-et irányító játékos MG-t követ el, ha az éppen erre közeledő barátját valamilyen külső chatprogramon keresztül figyelmezteti a veszélyhelyzetre.

Egy harmadik eset az MG-re: Jack fejéhez fegyvert szorítottak a bandások, akik követelték Jack-től, hogy pakoljon ki. A bandásokat irányító játékosok egyike, hogy meggyorsítsa a kirablás folyamatát közli a Jacket irányító játékossal OOC, hogy melyik paranccsal teszi fel a kezét a karakter. Ekkor a Jacket irányító játékos meglátja az egyik játékos nevét: Carl_Johnson nonRP (( /anim handsup)). Mivel főszereplőnk Jack, semmilyen nevet nem hallott, ezért ha az őt irányító játékos a rablást követően bármilyen módon felhasználja az OOC megtudott nevet, akkor MG-t követ el.

3.5. DB (Drive By):  Egy járművel ráhajtani egy másik játékosra, hogy az élete folyamatosan fogyjon, illetve sorozatosan rövid időn belül elütni, továbbá a vezetőülésről  tüzelni.

Példa:

Jack az incidenseket követően dühösen járműbe száll.Hazafelé tartva az úttesten egy illetőt pillant meg. A Jack-et irányító játékos DB- t követ el, ha járművével elüti a személyt, majd a járművét addig az illetőn tartja,  míg a folyamatos HP fogyásnak köszönhetően az életét nem veszti!

NEM minősül DB-nek, amennyiben az autót vezető játékos elüt egy másik, az autó környékén álló karaktert (azonban nem áll rá).


3.6. SK (SpawnKill): A spawnolás alatt álló karakter ellen történő cselekvés. (pl.: mozgásképtelen állapotú karakter, amely épp akkor lép ki egy belső térből [interiorból] és várja, hogy betöltsön a kinti világ)

Példa:

A továbbra is ingerült állapotban lévő főhősünk Jack hazaérkeztéseután újabb cselekmény részese lesz. Mikor belép házába, figyelmes lesz rá, hogy ajtaját nyitva hagyta. De amint belép a házába, máris golyózápor éri, reakcióra semmi ideje. Támadói ahogy belépett az ajtón tüzet nyitottak rá. Jack támadóit irányító játékosok ebben az esetben SK-t követtek el, mert a Jack karakter gazdája még nem láthatta ellenfeleit, hisz az interior betöltése még nem fejeződött be nála.

 

3.7.  (Write Kill): Az épp gépelő játékos megölése (ismertetőjele, hogy tűzharc közben egy helyben áll) Hagyni kell a másiknak időt, hogy reagálni tudjon.

Példa:

Mivel a Jack házában tartózkodó betörők nagy figyelmet keltettek behatolásukkal, ezért a szemtanúk kihívták a rendőrséget. A kiérkező rendőrség a helyszínt elhagyni készülő rablókra érkezik ki. A rendőrség felszólítja a rablókat, hogy adják meg magukat, de ők inkább tűzharcot kezdeményeznek. A tűrharc során egy rendőr közel kerül az egyik fegyvereshez, akire azonnal rá is tartja a fegyvert. A rendőr felszólítja, hogy dobja el a fegyvert. Miközben a rendőrt irányító játékos ezt beírta, a fegyvert kénytelen volt addig lettenni. Amennyiben a rabló kihasználja ezt az alkalmat és eközben lövi le a rendőrt, akkor WK-t követ el.

 

3.8. A játékzóna azt a területet határolja körbe a térképen, amelyen a játék során az RP szituációkkal találkozik a játékos. Előfordulhat azonban, hogy egy üldözés a jákékzóna elhagyásának irányába történik, ekkor nem szükséges megfordulni, viszont  továbbhaladásra a sorompó felnyitásával van lehetősége a menekülő személynek. A sorompón és a zöldhatárokon keresztül a játékzóna elhagyása tehát lehetséges, viszont a játékzóna elhagyása nem felmentő körülmény a szabályok betartását illetően.  

3.9. Bonyodalmat okozhat, ha a város különböző útszakaszain, központi helyeken, tereken, vagy más egyéb helyeken maguk elé bámuló, néma és mozdulatlan karakterekkel találkozik a játékos. Különösen zavaró lehet, ha egy szituáció közben vált erre az állapotra a játékos, legyen az mondjuk egy orvosi ellátás, vagy egy rendőri igazoltatás.

3.10. Az összes rendvédelmi szervnél dolgozó frakciótagok cukkolása tiltott, mivel PG -nek minősül, tehát tilos a sünözés, anyázás, farolgatás alkalmazása abból a célból, hogy az illetékes rendvédelmi személy elszórakoztasson minket egy üldözés, kergetőzés keretében!

3.11. Az IC történő megerőszakolás kizárólag akkor hajtható végre, amennyiben a másik fél ebbe OOC beleegyezését adta, hogy a személyiségi problémák elkerülhetőek legyenek.

3.12. A valóságra való tekintettel korlátozzuk a határon való megfordulást, mint szerveren jelenlévő problémát. A kishatáron bármikor megfordulhat az illető gépjárművével, míg a nagyhatáron ezt nem teheti meg, amennyiben már ott tartózkodik, ott is kell maradnia.

3.24. Közösségi RP-nek az számít, ahol nagy számű játékos legalább két különböző (civil is annak számít jelen esetben) frakcióból együtt RP-zik.

3.27. Vagyontárgyakat (üzlet, jármű, méhfarm, termőföld, ház) másik játékoson tárolni nem engedélyezett. Mivel nem véletlen, hogy korlátozva van a vagyontárgyak száma karakterenként. Mindenkinek csak egy biznisze, egy méhfarmja vagy termőföldje lehet, kettő darab járműve (Cég esetén kivételt képez, mert akkor ugyanis összesen hat, kettő a játékos nevén, a másik négy pedig a cég nevén.) és kettő darab háza. Más játékosra átruházni slot (férőhely) hiány miatt fent említett vagyontárgyakat tilos.

4. Rablással kapcsolatos szabályok

4.0. A túlzott forgalom, a kamerák és egyéb lebukást veszélyeztető körülmény miatt a Pershing téren és a középületek belsejében a rablás PG-nek számít, tehát TILOS.

Minden egyéb helyen engedélyezett a rablás, ugyanis a szerveren rengeteg térfigyelő kamera funkcionál, mely a rablást, gyilkosságot jelenti a rendőrség felé.

4.1. Rablás megkezdése előtt győződjünk meg, hogy az áldozat nem LVL1 -es. Ezt /b -ben érdeklődjük meg, majd TAB lenyomásával ellenőrizhetjük az illető jelenlegi szintjét.

4.2. A játékost nem kérhetjük meg, hogy /pa -val adja át a pénzét, vagy olyan tárgyat, eszközt adjon át, mit nem lehet elvenni /kirabol segítségével! A /kirabol tartalmaz lopási korlátozásokat, ezért kizárólag a  parancs segítségével károsítható meg az áldozat egy rablás során.

4.3. Tilos a másik ki- illetve elrablása legális frakció dolgozójaként. ( Rendvédelmi frakciók, mentők, tűzoltók, taxisok, autószerelők, önkormányzati tagok, NMHH, NKH)

4.4. Tilos civilként a csempészhajó, illetve a csempészrepülő használatba vétele, kizárólag illegális frakció számára elérhető!

4.5. A felsorolt állásban dolgozó, munkájukat teljesítő játékosokat kirabolni tilos! A felsorolt frakciók esetében a lebukási kockázat túlzottan magas és a várható profit pedig meglehetősen alacsony ahhoz, hogy bárki kockáztatni merjen.
Rendőröket kirabolni egy ál telefonhívás alkalmazásával szigorúan tilos, a szerveren nem megoldott dolgok miatt, melyek végett ennek engedélyezése tömeges, rendőrök általi fegyverbeszerzést jelentene, ami szintén irreális. 

4.6. A farmer kénytelen otthagyni a bálát munkája közben a farmja mellett, ezért nem etikus ha megkárosítjuk munka közben. Továbbá a való életben sem szokás bálát lopni.

4.7. Amennyiben fenyítőeszköz hiányában kísérlünk meg egy járművet elrabolni, szabályzatot szegünk. Tehát az embereket tilos a járművekből kitépkedni, leütni róla, még /try, /me használatával is! Valóságban se teszünk ilyet, csak mert gyorsabban kívánunk A pontból B -be jutni, tehát itt se tegyük meg. Célszerű járműhasználat során a járműveinket magunkra zárni, mivel sok kezdő játékos közkedvelten használja az enterrel való járműlopást, ami komoly fejtörést okoz, hisz az adminoknak is van elég dolguk, ha meg tudjuk előzni a jármű bezárásával, tegyük meg, így jóval nagyobb kapacitás jut a játékosok segítésére az adminok szempontjából. Kényszerítő eszköznek számít egy ütő- vagy szúró- fegyver, de legalkalmasabbak erre a célra a lőfegyverek.

4.8. Amennyiben valakit kiraboltunk, az áldozatot együtt működés után tilos megölni mert  DM -nek számít, hiszen a kirabolt személy a rablást követően nem nagyon tud ártani a rabló személynek. Továbbá az emberek többsége ha van más megoldás, a gyilkosságot elkerüli. Azért is kerüli, mert egy esetleges letartóztatás esetén sokkal jobban súlyosbítaná a vádakat. A kézből való fegyverelvétel nem számít kirablásnak , hanem csak lefegyverzésnek, így utána meg lehet ölni a lefegyverzett személyt.

4.9. Fenyítő eszköz nélküli rablóval szemben az emberek többsége ellenállást tanúsítana. Ezért jobb elkerülni az esetleges konfliktus forrásokat. Kényszerítő eszköznek számít egy ütő- vagy szúró- fegyver, de legalkalmasabbak erre a célra a lőfegyverek.

4.10 Adott körülmények között, megfelelő napszaknál, megfelelő helyen, és megfelelő eljárással egy-egy autó kirámolására van lehetősége a játékosnak. Megfelelő  körülmények között értendő, hogy RP-sen hajtja végre az autó csomagtartójának feltörését, nem túl forgalmas helyen csinálja az akciót, és inkább az esti órákban végzi a feltörést, hogy a roszabb látási körülmények és a kisebb forgalom is neki kedvezzen.

Tilos random csomagtartózgatás annyit takar, hogy tilos az egymás után utadba kerülő autókat mind végikuatatni, hogy van -e bene valami. Nincs autó lopó meló, tapasztalatod se lehet e téren, valamint ez egy irreális dolog, tehát mindenképp PG -nek számít, hisz a való életben se mész oda minden kocsihoz, és túrod fel, pláne nem előnytelen körülmények között, célszerszámok nélkül. Szabályos csomagtartózás esetén este, kihalt területen, sikátorban kiszemel az érintett egy autót, körülnéz, felméri a terepet, esetleg /try, /me parancsokat használ, majd megkezdi az autó átkutatását. Ez szabályos ebben a formában, viszont szabálytalanná válik a dolog, ha minden mellette, és körülötte lévőt végignéz az ember.

4.12. Az inflációra, valamint a játékélményre való tekintettel a kisebb szintű játékosoknak ádadható pénösszeg korlátozva lett. LVL5 alatt 2 milliós összegnél nagyobb mennyiségű pénz, illetve értéktárgy átadása tilos.

 

4.13. Amennyiben valaki tiltva van, vagy eltávozott a szerverről végleg, a teljes vagyonát nem ruházhatja át másik játékosra. Az egész vagyonának maximum 10% -át adhatja át játékostársának, ebben az esetben az átadó fél karakterének nullázása jelenik meg, mint feltétel. Tehát teljesen nullázódik annak a karaktere, aki a pénzt átadja. Később az átadott pénzmennyiség nem hajtható be, nem kérhető el.

 

 

4.16. Amennyiben Kiss Béla egy hónap alatt 10 x 10.000.000 forintot ajándékoz neked, akkor nem mentesülsz a levonás alól, hanem a 100.000.000 forinthoz tartozó százalék alapján történik a levonás. Ha Nagy Tamás is ajándékoz neked 75.000.000 forintot, akkor a két személy által kapott pénz nem adódik össze, hanem ezek után külön kell adóznod.

 

5. Átveréssel kapcsolatos szabályok

5.1. Amennyiben valakivel üzletelünk, nem tehetünk fel OOC kérdéseket az üzlettel kapcsolatban, hisz ez mindkét fél szerepbeli megnyílvánulását erősen befolyásolja. Tehát az üzlet lebonyolítása során tilos megkérdezni OOC, hogy a másik fél át akar-e verni, nem lehet védekezni ez esetben, hogy tilos OOC hazudni, hisz tilos válaszolni az OOC kérdésre, és a feltétele is az a rablás folyamán.

5.2

LVL (Szint) Max. Pénzbeli értékű kár
1 0
2-3 100.000
4-6 200.000
7-10 500.000
11-15 2.000.000
16-22 5.000.000
23- 15.000.000



 

6. Rendvédelemmel kapcsolatos szabályok

6.1. A letartóztatást végző személy IC szabályzatának megfelelően köteles tájékoztatást adni a letartóztatás okáról, viszont az IC szabályzatát megszegheti a játékos, mert az nem minősül nonRP-nek. Ezért, hogy a letartóztatott játékos ne maradjon kételyek között, a letartóztatást végző személy legalább OOC köteles neki tájékoztatást adni. A szolgálati szabály megszegése IC felelősségre vonással járhat.

6.4. Amennyiben, valaki kilép egy frakcióból, nem kötelezhető, hogy fizessen úgynevezett kilépési díjat. A frakció vezetője gondoskodjék arról, hogy megtartsa az embereket az állandó játékélmény fenntartásával, ne pedig a pénzösszeg miatti maradáskényszer végett.

7. Korrupcióval kapcsolatos szabályok

7.1. Szolgálati felszerelés áruba bocsájtása tilos, mivel PG -nek számít. Valóságban ezek az eszközök, felszerelések meg vannak számozva, különböző biztonsági eljárásoknak köszönhetően gyakorlatilag megvalósíthatatlan, hogy valaki elvigyen bármit is feltűnés nélkül. A szerveren azonban ez nem megoldott, szolgálatba állás után bárki megteheti, hogy észrevétlenül kirohan a felszerléssel, és eladja, ám IC nem lehet megoldani, hogy minden nyilván legyen tartva, ezért TILOS, és ban -al, illetve frakcióból való eltávolítással büntetjük.

7.2. A valóságban minden kiadást számlákkal, egyéb iratokkal kell igazolni, szinte lehetetlen észrevétlenül nagyobb összeg leemelése. A játékban viszont nem így működik, hasonló a dolog, mint a szolgálati felszerelések esetén. Aki tudja a számlaszámot, jelszót, az feltűnés nélkül le tudja emelni az összes vagyont ami a frakció számláján található, ezt pedig IC a kevés kapacitás miatt nincs, aki felügyelje, nincsenek számlák, egyéb kiadásokról szóló bizonylatok, tehát TILOS.

7.3. Tilos a frakciós parancsokkal való visszaélés bármely formája!

13. Cheat és bugkihasználás

13.1. Amennyiben valaki külső program segítségével próbál önmagának előnyt szerezni, azt a rendszer azonnal jelzi, amire vagy az adminok tesznek lépéseket , vagy a rendszer automatikusan bírál kick/ban segítségével.

Cheat, külső program által szerzett előny esetén szinte kivétel nélkül 365 nap ban illeti meg az elkövetőt, akinek későbbi reklamációra, felháborodásra nincs joga, illetve unban sem jár.

13.2. A bugkihasználás is hasonló, ha nem egyszintű büntetési súlyosságot von maga után. A tapasztalt hibát, ami előnyt jelenthet kötelező időben jelenteni, ellenben helyzettől függően hasonló mértékű büntetés szabható ki, mint cheat esetén.

13.3. Mint magában a szabályzatban is megtalálható, bármiféle visszaélést kötelező azonnal jelezni, különben sokkal súlyosabb büntetés járhat érte, vonatkozik ez főleg a bug(hiba) kihasználásra.

Unbankérelem nyitására a fórum megfelelő részén van lehetőség, kizárólag mintával!

Ha már valakit bannoltak, és úgy gondolja, hogy szeretne tovább játszani a szerveren, annak kizárólag úgy van lehetősége bármiféle enyhítést elérni, ha unbankérelmét korrekt módon, modorban, igazságot leírva, megbánást tanúsítva, emberi stílusban írja meg.

Aki a szerverről bannolva lett, annak nem a felhasználója, nem a karaktere lett kitiltva, hanem maga a személy, tehát nincs lehetőség új felhasználó/karakter létrehozására, igénylésére.

Tiltott az autokey, mellyel előredefiniált billentyűlenyomások hajthatók végre, illetve a billentyűzet gombjait beakasztva előnyhöz jutni is tilos.

Az Emergency Light Modokat kizárólag csak az ORFK, OMSZ, és az OKF tagjai használhatják, más frakciók tagjainak szigorúan tilos!

A szerver két országra van bontva. Magyarország és Ausztria egymástól teljesen független, önálló terület. Nincs EU, Schengen. A két ország rendvédelme (Rendőrség, NNI, NKH, NAV, HVF) NEM jogosult a másik országba szolgálatba átmenni, ott eljárni! A mentő, tűzoltó riasztásra ÁTMEHET.

14.1. Mindenféle IC megszerzett tulajdon értékesítése TILOS, és azonnali tiltást von maga után, az ezzel kapcsolatban felmerülő kellemetlenségekért jogi következményeket se az admincsapat, se a fejlesztőgárda nem vállal!

Tehát, ha megvettél valamit, és kitiltanak, nem vállalunk miatta felelősséget, mivel ebben az esetben szabályzattal ütköző dolgot tettél!

 

 

Lehetőség van egy egyedi launcher használatára, melyet egyik fejlesztőnk, Botwin készített el. Sok egyéb hasznos funkciói mellett menti a chatlogokat külön, egy kattintással a szerverre kapcsolódik.

ITTérhető el.

 




Partnereink

Bioferet zöldhulladék újrahasznosítás Kukamosás, tisztítás alaposan, költséghatékonyan céges rendezvény, termékbemutató, karaoke parti, családi ünnep, gyerekzsúr, osztálytalálkozó, házassági évforduló, ballagási bankett, születésnapi parti tejfelvásárlás, tejfeldolgozás Keramika - Kézzel készült kerámiák, ékszerek Notebook szervizelés, Laptop javítás, alkatrészek, használt laptopok Villanyszerelés, bontás, villamoshálózat, kézi bontás, mérőórák telepítése, javítása, cseréje
X
Youtube Live megtekintése